Eleeka Jiha, 19. 30 January 1995.
I have my own hero and he teach me how to fly.
Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 11 November 2013

What's new ?

hey and assalamualaikum peeps .
Sekian lamanya aku tak updated whats going on kan . Okay now baru lah ada masa terluang sikit + mood nak updated . Hihi :3 Dah lama dah free actually tapi now baru ada mood nak berceloteh .
okayy , back to the topic whats going on dengan life aku sekarang .
Firstly of course aku dah berada dalam alam kolej pulak after alam persekolahan . Aku sambung belajar in Diploma Accounting in Uitm Programme at Kolej Poley-Tech Mara Kuala Lumpur ( KPTM KL ) . Bagi yang tak berapa faham why Uitm Programme tapi study kat KPTM kan ? actually Uitm Programme tu kira aku nie student Uitm just tumpang belajar kat KPTM KL cause dekat Uitm induk Shah Alam takde course Accounting , haaa got it ? so slyllabus semua still Uitm syllabus . Senang cerita menumpang je kat KPTM tu . alhamdulillah aku dah habis semester 1 and result pulak just alhamdulillah lulus semua takde repeat . But pointer still tak cukup , i know my mom expect more from me . InsyaAllah semester 2 struggle habis . Semester 1 pn mmg byk main je aku nie . And now tengah semester break , lagi 2 minggu dah start class dah . Yeay lastly ! Dah tepu habis dah duduk rumah je .
Okay next lets I introduce you the person thats be with me and make me strong :)
First is my two girls :) Nur Haiqa Shamsuri and Nur Shafiqah Fatihah Abdullah . My two craziehh love !
Next is my 3 boys :) Mohd Nafis Lutfillah , Mohd Fadhil and Ahmad Fathuddin :)
Aku cerita sikit kay how dorang can be the part of my strenght .
Start from the two girls , kitaorg bertiga pergi interview for The Crew bawah Mpp . Then yang dapat just aku and Haiqa . Tiba the first event Majlis Berbuka Puasa Perdana kat kolej tak cukup crew so aku and Haiqa ajak lah Pika join . Habis event abang Rejab panggil Pika and accept her as The Crew . So bermula laa ke hulur ke hilir bertiga je . Sampai kan ada senior said "korang bertiga nie dah mcm sorang je" . HAHA XD yeah , mana aje mesti bertiga je . Okay , next about the boys :)
Actually boy yg first aku kenal is Mohd Nafis Lutfillah tu I call him as "LUT" . Yeah , i love to be different than others :)
Macam mana aku kenal Lut ? Okayy , aku kenal dia dari hari first orentasi lagi actually . Which is ada situation aku dgn erra . Masa tu tgh senaman pagi aku ternampak one guy pakai seluar track three quarter then aku pn ckp kat erra "ouh kolej kita nie banjir rupanya" and the guy is HIM ! Then after few week aku lepak kat cafe dgn Fikaka and Meer my classmate . Tiba Fikaka suruh aku pandang belakang , aku pusing je belakang aku nampak mamat nie tgh pakai varsity dia and his watch . Agak terkesima sikit lahh ! Tujuan Fikaka suruh pandang belakang nak suruh aku tgk Fadhli yg semeja dgn dia bukan dia . Tapi nak buat mcm mana dah aku terpandang dia dulu . To be honest I'm so attractive with spectacle guys .
Afterthat , aku terus dapat number dia *mana aku dapat number jgn tanya* . Then dah whatsapp-ing dah kenal-2 , dah bole tegur kat kolej aku pn dgn selambanya ajak dia buka puasa sekali , tak sangka pulak dia nak . Dah tak tentu arah aku tatahu na pergi dgn sape , aku balik je rumah terus cari Haiqa and Pika teman aku . Esoknya pergi lah berbuka sesama kat Black Canyon Jusco Maluri . Dia bawa Fadhil and Din . So dari situ lah bermula nya persahabatan kitaorg yg known as 6siblings :) Lepas pada tu aku arrange activity sikit . Firework time ! Buat kat Taman Tasik Permaisuri , semua housemate ada and fadel , lut and fadhli pn ada . Dari situ laa mula betul-2 rapat lepas ada moment-2 yg kitaorg lalui . Alhamdulillah until now kitaorang masih tetap dgn persahabatan kitaorg . So tu lah sedikit sebanyak cerita yg menjadi kan dorang nie part of my strenght . How about my So'ols ? Well I'll never ever lupakan So'ols aku which is my best family ever ! Cuma yeah , bila kita dah masuk ke alam baru for sure akan ada orang baru yg akan sentiasa dgn kita kan but tak bermakna aku lupa So'ols , tak pernah sekali lupa. Alhamdulillah again aku boleh lalui alam baru nie dgn mudah maybe ada beberapa conflict tu it's normal :) Hope semester 2 nie aku dapat lalui dgn mudah juga , insyaAllah :)
Do love them so damn much , hope persahabatan kitaorg jdi persahabatan dunia akhirat :)
Okay now nak share sikit picture with you guys .

Nie lah Nur Haiqa Shamsuri :)

Nie pulak Shafiqah Fatihah :)

Haaa , brotha yg bergaya nie Fadhil :)

And nie lah Mohd Nafis Lutfillah :)

Special sikit picture dia dgn haiqa , picture dia sorang susah yg 
amat nak upload -,- and this is Ahmad Fatuddin :)   


And nie lah the part of myt  strenght :) alhamdulillah Allah bagi aku sahabat yang baik .
Wish we luck for our next semester . InsyaAllah .


me :
Eleeka xoxo



No comments:

Post a Comment